Wildmotors Endurance a Sprint Cup – Masarykův okruh Brno II. od Mártyho

PRVNÍ DEN pondělí 8. 8. 2016 – POKRAČUJE SERIÁL ENDURANCE

Před tímto podnikem bylo ideální provést repasi převodovky. Podařilo se sehnat jiný motor s poruchou na klice, ale převodovkou v pořádku. A tak proběhla standardní kontrola a běžný servis stroje. Bylo velmi pravděpodobné, že toto Brno už převodovka nevydrží.

elektromocek_titulkaKM Automatik Elektro s.r.o.

Wildmotors Endurance Brno Petr Wiesenberg ozdoben

Tentokráte jedeme do Brna společně s Kubou S. a jeho Markét. Počasí nám slibují meteorologové na první den ještě pěkné, během dne zhoršení a druhý den déšť. Tak uvidíme – zatím je krásně, vyjeli jsme vcelku včas a tak cesta utěšeně ubíhá. U vrátnice Masarykova okruhu přistáváme v 18:15 h.

Moto Forza moto kapotáže a příslušenství - laminát, karbon, plexi, pěna

Před branou nás zastavuje vrátný s tím, že na WM můžeme najíždět až po 19 hodině – ještě, že nevyšel Kubův plán vyjet už dopoledne. Zde máme čas prohodit několik slov s čekajícím Němcem (BMW) a posléze Čechem (BMW), se kterým na další den odpoledne shodou náhod absolvuje Kuba teamový závod Endurance. Po 19 h. jsme vpuštěni – Michal už je rozbalený v depu a dnes už trochu potrénoval. Postavíme stan, vyložíme věci, mezitím dorazí postupně také další účastníci. Staví se, vykládá se, a najednou není s kým povídat. Respektive pár kousků ještě „drží“, ale už ve stavu „nedržícím“.

PRVNÍ DEN pondělí 8. 8. 2016 – POKRAČUJE SERIÁL ENDURANCE

Asi o půl třetí v noci nějaký jedinec v alkoholovém rauši natáčí R6, túruje studený motor za bodrého povzbuzování jednoho kousku opačného pohlaví v podobném stavu – s aktuální inteligencí šumící pěny. Po řadě nadávek probuzených jedinců motor utichá – což patrně zachránilo jeho existenci. Z toho plyne poučení, že ničení studených motorů není jen výsadou srazů „bublifuků“ (rozuměj chopperáků).

Ráno pokračuje pěkné počasí. Jako obvykle trochu laboruji s pneumatikami, které mi nadělil Michal. Obouvat „200“ zavrhuji také z důvodu docílení lehčího převodu – trať Brno překonává výškový rozdíl blížící se 100 m. n. m. a v kopcích je u „šestky“ rozhodující každá prkotina.

Kuba vyjíždí na svoje první seznámení okruhem Brno. Markét mezitím létá sem a tam, aby Kubu také vyfotila na trati.

Wildmotors Endurance Brno Lukáš Svoboda

Pak Kuba chybí na průjezdu a přijíždí Jakub s tím, že Kuba upadl v esíčku za Schwantz-ovkou. U Markét by se krve nedořezal. Za nějakou chvíli přijíždí Kuba s trochu pošramocenou motorkou, ale hodně pošramoceným sebevědomím. Poraženecká nálada mu radí vzdát to a jet domů.  Okouknu motorku, vše důležité je na svém místě. Vrazím mu do ruky vteřinové lepidlo a urychlovač = „nefňukej a funguj!“ „Motorce dohromady nic není a za chvíli máš další jízdu“.Nežli na mne přijde první tréninková jízda,navrhují kamarádi soupeři z nižší skupiny, jestli bych je nezkusil povodit? Pořádající Kuba nám to umožní a tak jedu v C-čku a zvýrazňuji stopu. Snažím se, aby vodění k něčemu bylo a tak si ovečky nechám vždy nalepit na zadek a pak určitý úsek zatáhnu a opět počkám. Od počátku bojuji s nově instalovaným otočeným regresním řazením, které jsem v podstatě namontoval s hlavním cílem prodloužit o chvilku životnost převodovky. Jedu tak rovnou dvě skupiny za sebou (C i B). V B-éčkové jízdě si zakroužíme, převodovka začíná zlobit. A aby toho nebylo málo motor nad 13 000 ot/1min. začíná breptat /vynechávat. To ale není nic proti tomu, co potká Aleše R.

Ve druhé části jízdy se z jeho CBR 6RR načne kouřit jako z lokomotivy. Aleš ihned profesionálně sjíždí při nájezdu na stadion mimo trať. Motor se Alešovi odporoučel – ojnice „podala ruku“ přímo skrz blok. Koukám, jak smutně zastavil mimo trať. Později minapadá, že by se mu hodil můj motor, a mě zase jeho převodovka. Jak se později dozvídáme, Aleš měl té smůly nakonec ještě více – také na půjčeném náhradním strojku.

Wildmotors Endurance Brno GSXR600 wet race

I přes zhoršující se stav převodovky zajíždím v kvalifikaci čas 2:18, což mne samotného překvapí. Ale stačí to až na místo za první desítkou. (Nejrychlejší šestka šla výrazně pod 2:15). Do závodu obouvám na zadek Pirelli SC2ve 180 – skoro novou. Teplota není příliš vysoká = měla by to být dobrá volba na závod endurance. Kuba po prvotní„pádové odevzdanosti“ poslepoval kapoty, sehnal a vyměnil plexi – pak odjezdil celý den, včetně vytrvalostního závodu – jak měl původně v úmyslu.

Čas startu – řadíme se na roštu, držet motorku mi jde jako vždy Rudánek. Se sousedícím soupeřem se omylem vyměníme, ale ještě před startem se toho všímáme – nebudeme si tak křížit cestu v běhu k motorkám. Krátká chvíle napětí a je to tady!

Wildmotors Endurance Brno wet race

Zpočátku se nikomu nechce moc namáčet, mě pro změnu díky změně počasí neuschly věci. Samozřejmě probíhá horečnaté přezouvání do mokrých. Dokonce tak horečnaté, že Kuba ručně přezouvá na dešti hned vedle stanu a prší mu za krk. Postupně se na trati objevují motorky – jedním z prvních je Tomáš „Petys“ – obul a vyrazil. A tak se také nachystáme. Doporučuji kolegům z teamu začít pozvolna a postupně přidávat. Kluci si dají říci a tak zakroužíme pár kol. Doplníme palivo a zakroužíme znovu. Časy postupně klesají (Lukáš 2:17, já 2:10, Tomáš 2:12…). Trať už místy z části osychá. Ještě nám nějaký čas na kvalifikaci zbývá. Čas 2:10 se mi vůbec nelíbí a tak volám ovečky – že to nyní vezmeme šturmem! Máme už to trochu v ruce = pojedeme mokré, plynule a „na koleno“. Někomu se už nechce, ale Lukáš si dá říci. Záměr (dostat se pod 2:00) až tak úplně nevysel. Ale vlastní forma strategie = nikdy se nespokojit = se ukázala správnou –  mých 2:00 a Lukášových 2:02 se plánu alespoň přiblížilo:D!

Wildmotors Endurance Brno Michal Parma GSXR600

!!!START!!!

Dobíhám dobře, startuji a vyjíždím společně se soupeřem o místo přede mnou. Udělal jsem chybu v postavení motorky, kdy ostřejší úhel postavení znamená, že si s tímto sousedem nepatrně křížíme směr (a já musel díky tomu po startu trochu ubrat). Do první zatáčky najíždím okolo desátého místa, ale tlačím se dopředu. Už v této první zatáčce předjíždím, na kopci na brzdy dalšího…. při výjezdu ze stadionu se už pereme v 5-6 jezdcích o čelo závodu. Převodovka zatím funguje a tak se pouštím do dalšího boje o čelo. Ve druhém kole se dostávám na chvilku dokonce na celkově 3. místo. Ve druhém nebo třetím kole v pravé (výjezd ze stadionu) mi dva soupeři nechají místo a tak střihnu zatáčku vnitřkem – tempo je vysoké / vnitřní stopa bez nadjetí znamená v koncovém utažení velkou zátěž na pneumatiky – zadní neudrží adhezi a dostávám už docela velký smyk zadku, který se mi naštěstí podaří zvládnout. Byl to také první impuls trochu se uklidnit. Druhým impulsem byl zhoršující se stav převodovky, který se projevoval postupně se snižujícími otáčkami, při kterých bylo možno ještě řadit nahoru. Nejprve bylo možno řadit vyšší kvalty ještěve 13 000 ot/min. Později už jen v 11 000 ot/min a ke konci první jízdy už jen v 10 000 ot/min. Nemožnost využít vždy nejvyšší výkon znamenala pro mne rychlokurz ovládání – zvýšení a maximalizace plynulosti jízdy. Asi jsem rychlokurz zvládl, neboť časy na kolo se v té době pohybovaly mezi 2:20 – 2:21. Pozitivní na stavu byla nakonec jen nižší spotřeba. Mohli jsme jít také dovarianty střídání se na Michalově motorce. Ale Michal zajíždí podobné časy – není důvod uchylovat se k této variantě. Zhoršování stavu mého strojku již dále nepokračuje a časy na kolo zůstávají uspokojivé – jedeme dál. Také ve druhé části závodu svedu řadu pěkných soubojů s kvalitními soupeři, třeba Richardem B.. Ke konci se motorka stává v pravých zatáčkách velmi nestabilní / skoro každou jedu driftem – dokonce mám pocit, že driftuje snad už i na rovině. Až po závodě zjišťuji, že jsem úplně sprášil pravý bok vzorku pneumatiky. Nejen, že zmizely kontrolní body, ojetí se dostalo až na základní kord. Přitom levá strana nesla dostatek „masa“. Takhle velký rozdíl v opotřebení se mi dosud nepovedl. SC2 patrně této směsi nesedla stále stoupající teplota, především ve druhé části závodu.

Wildmotors Endurance Brno Brain racing a Hogner

Správné pořadí, kéž to vydrží do konce sezony… amen.

Blíží se konec závodu. Michal v závěru závodu nasazuje vysoké tempo. Já jsem pochopitelně nadále připraven střídat – pro případ, že by Michala potkaly nepředvídatelné okolnosti. Šachovnicí tohoto zajímavého závodu projíždí Michal na 5. místě, což pro náš team znamená zisk 11 bodů.

Některé teamy cílem neprojely pro úplně školácké chyby – jako třeba team samotného pořadatele Jakuba, kterému v jeho jízdě odpochodovaly zuby na rozetě, a když s nemocnou motorkou dopajdal střídat, nikoho ze svého teamu nenašel (jednomu z parťáků umřela motorka a druhý „SE ŠEL OSPRCHOVAT!“). Kuba od Markét zase viděl na časomíře odpočtu času závodu hodnotu 00:00 a tak klíďopíďo přijel do depa, aniž by viděl šachovnici. Všímám se toho a honem ho jadrnými slovy ženu „bejkovcem“ zpět na trať – ovšem už je pozdě. Výjezd z boxů byl již uzavřen a tak jejich team nebyl klasifikován, protože závod nedokončili. Přitom jejich narychlo sestavený team s chlapem na zánovním BMW – co jsme s ním povídali včera před bránou při čekání na vpuštění do depa – držel nějaké 7. místo. Velká škoda, ale zase neméně velká zkušenost!

Wildmotors Endurance Brno Brain racing a Hogner

Po slavnostním vyhlášení následujeotevření pit line. Tady zaperlí kluk od Kladna na CBR6RR, kterému vzápětí po najetí na trať začne motorka prakticky okamžitě ztrácet olej – ale on „nepovolí“ a jede a jede = dokud se motorka úplně nezastaví. Po ukončení jízd druhá neméně zajímavá část závodů – povídání s ostatními. Nejen o motocyklení – ale také třeba o vařenídobrot na stánku M-Style, kdy celou sezónu chodím mlsně, až závistivě, okolo té vůně dobrot nevědomky, že kluci vaší pro všechny, kteří si umějí říci. Škoda, že jsem tak, tak….plachej…, „víš jak :D“! Snažím se stihnout a prohodit alespoň několik slov pokud možno se všemi účastníky, protože jsou to všichni zajímaví kousci a kouskyně :DD!

Není třeba chodit daleko k cizím – třeba Lukáš S., patřící také do naší rozvětvené „rodiny“ Brain Racing Teamu. Minule mi už v Brně nabídl a v Mostě pak zapůjčil svůj náhradní strojek. Nyní se zajímal, jak to vidím zítra. Já měl celkem jasno – pojedu na svém strojku, budu točit 10 000 ot/min. a uvidíme. Holt to nebude závod o čelo, ale o alespoň nějaké body. Nu, a Lukáš se pak během večera ztratil a…… on ten divočák odejel domů, aby mi přivezl a znovu ještě jednou půjčil svůj náhradní strojek Honda na zítra!!! Jak se ozývá také od jiných přátel a kamarádů ze všech koutů země Československé – tady u WM se letos sešla úplně vynikající parta lidí! Ale jen my to máme naživo :D!

Nedaleko od nás stojí v depu také kluk s olejničkou CBR — ztrátu oleje zapříčinilo vypadlé středové víčko z pravého víka motoru (snímače na klice). Koukám na to a hned mi napadá: „neměnil jsi rozvodový řetěz?“ ANO?! Nu = pak jsme doma! Podle popisované situace typuji na zadření/přidření motoru. Ten kluk i CBR měli ovšem NEUVĚŘITELNÉ štěstí, protože při mazání trati DOŠEL STROJI BENZIN – který si v zápalu prvního svezení – před nájezdem na pit line – zapomenul jezdec doplnit! Takže mu v motoru zůstal cca 1 litr oleje a MOTOR CBR díky došlému palivu PŘEŽIL!!! Tak takovou doslova z prd….hýždě kliku jsem snad v životě neviděl!

Brno Endurance s WildmotorsWildmotors Endurance Brno podium je naše

DEN DRUHÝ úterý 9. 8. 2016 – POKRAČUJE SERIÁL ZÁVODŮ JEDNOTLIVCŮ

Ráno mne požádá dorazivší Petra F. zda bych jí neukázal stopu.  Vodiče tak zvládám ještě na svém strojku. Pak dorazí Lukáš se svým náhradním strojkem pro mne – obutým po minulém Mostě ještě na mokrých pneumatikách. „Tady jí máš, ostatní je na Tobě“! (rozuměj na mě).

Prvně přezout na sucho / pak odstranit další kontrolou zjištěné menší nedostatky (uvolněný chladič, zavzdušněná brzda – což je divné, tu jsem přeci udělal v Mostě, i s výměnou brzdové kapaliny?! ad.). Nenudímse :D! Jednoho z Kladeňáků potkala hned na počátku jezdění pekelná smůla v podobě kousnutého motoru Italky (nezjistili jsme, jestli se uvolnil vyvažovací hřídel, nebo je motor opravdu nahrubo zadřený).Alespoň, že druhé RSV také Kladeňáka Ondry funguje.

Při kvalifikaci se pak opět učím jezdit na trochu odlišném stroji s jinými převody a ergonomií. I tak se mi povede zajet podobný čas jako včera 2:18+, který stačí až na druhou řadu startovního roštu.Opět se mi při jízdě opět propadá páčka přední brzdy – odvzdušňuji znovu jak pumpu, tak oba brzdiče. Vše se zdá v pořádku, ale brzda je stále měkká :/.

Během dne se obloha postupně zatahuje a radary říkají, že na závody to spadne. O polední pauze obloha hustě černá. A tak na svůj raněný strojek rovnou obouvám mokré pneumatiky. Na sucho mám obutý půjčený stroj. Ten ale Lukáš používá do deště a tak na vodu bych ho měl Lukášovi vrátit. V polovině polední pauzy přiběhne Ondra se zaručenou vydedukovat zprávou, že pršet nebude a mraky okruh těsně minou. No — „praudupovediac, ŠerlokHomeles“ by z něho asi nebyl, neboť do deseti minut od zaručené zprávy leje, a když říkám leje – tak pořádně! Není to žádný májový deštíček. Ondrovi doporučuji, aby věštění z koule raději pověsil zpátky na hřebík a věnoval se stavebnictví, kterému rozumí ;DD!

Nastává chvat a shon – všichni přezouvají na mokré jako o život, hlavně zbytek pole, kde pojede Kuba R1 (se znovu získaným sebevědomím), Ondra „věštec“ RSV, překvapivě Tomáš P. z našeho BR teamu a další kousci. Mimo jiného také Petra F., která nepřezouvá (mokré nemá). Pojede na suchých, aby získala body do dívčího šampionátu. (To samé provedla druhá Petra H. v hlavním závodě SSP).

Holky to jsou pěkné, ale nerozumné. Na druhou stranu = ještě že toto platí pro všechny holky obecně – jinak by v nás chlapech neviděly ty naše „ryzí charaktery“ a pak také ty naše postavy„samé maso/svaly/zase maso/a zase svaly“=== a lidstvo by pak vymřelo po meči ;DDD!

Při chvatném přezouvání přišel Lukáš a ptá se, na čem jedu? „Je mokro – pojedu na svojí Luki“. Nakonec – vypůjčený strojek Lukáš používá a pořizoval na vodu. A Lukáš mi říká, že bych ho naštval! Nevláčel se přeci pro něj domů pro mých 20 minut suchého tréninku! A mimoto – už měl přezutý svůj lepčejší suchý strojek na mokro! Hmm, Lukáš je formát, akorát —– jeho strojek je obutý na sucho a disky neodpovídají mým (respektive přední). Čeká mne nejprve zout můj strojek / pak zout Lukášův / a znovu obout Lukášův. Samozřejmě na rúúúčo-fúúúčo.

Ruce mám vytahané jako Dívka na koštěti – Saxána a start mého hlavního závodu kategorie SSP je již na spadnutí. Mezitím dojíždí do cíle závod zbytku pole, kdy Tom „Petris“ CBR 6 z našeho Brain Racing Teamupo lítém boji se „zelinářem“ urval druhé „mokré“ místo, třetí místo si odnesl Kuba R1 (včera mírně „instantně“ poraženecký) a čtvrtý, také ještě honorován, Ondra RSV „věštkyně-rosnička“.

A nyní je řada na nás – řadíme se na roštu hlavního závodu SSP. Ještě díky lepší polovičce samotného pořadatele zjišťuji, že jsem ve chvatu a spěchu nedoplnil startovní číslo = ještě, že mám alespoň transpondér :D!

!!! START!!!

Díky těžšímu převodu Lukášova strojku se mi start příliš nepovede, a trvá mi déle dostat ho do obrátek. Do první zatáčky najíždím v polovině pole. Snažím se do počátku tlačit se dopředu – už v první zatáčce jsem snahu trochu přehnal a bylo cítit, že jsem se dostal na hranici přilnavosti pneumatik. Bylo z toho ale obratem vylepšené pořadí o několik míst. Tlačit se dopředu ve vší opatrnosti nenese ovoce – všichni jedeme podobně –  a tak to vydržím pouze asi tak dvě zatáčky. Vidím záda Richarda Č. a vnitřní já říká „musíš“! Dostávám se kupodivu vcelku lehce dále o pár míst dopředu a už, už to vypadá na pódiové umístění. Do další zatáčky (esíčko před rovinkou do Schwantz-ovky) ve snaze jít dále dopředu jsem dlouhý v levé zatáčce. Než-li semi povede vrátit do stopy – jsem opět někde okolo 10. pořadí.

Nééé, to nééé! Chvilku jedu opatrně – moc netlačím na pneumatiky, zhluboka dýchám, ale jet ve vláčku – jízdu pravidelnosti, to je tak pro nějaké zaprděné veterány, nebo seniory :D! Navíc mne předjíždí Míra T. a hrne to dále dopředu jak tank. Současně na dálku vidím, že se také parťák Michal P. utrhl, jede na vodě kolena a ujíždí zbytku pole. Snažím se jet stále opatrně, ale současně nenechat odjet Míru T.. To ovšem znamená, že musím tvrdě využívat kompletní šíře asfaltu –  až za obrubník. Míra T. jede, jako by ani nebylo mokro. Postupně se rozjíždím také až na koleno, a začínám se tlačit na Míru T.. V závěsu se drží Martin L. (Ozzy). Za Schwantz-ovkou začínám útočit na Miru T. a útok tvrdě opakuji o dvou-zatáčku výše. Zde se mi v zápalu boje povede zařadit místo nižšího kvaltu, kvalt vyšší. Odlehčení motoru jsem nečekal, nenadále mi změní/zvětší poloměr zatáčky a samozřejmě ztrátu tahu motoru. Dostávám se tak do velmi těsné blízkosti Míry T.. Díky zakolísání se přede mne dostává také Martin L.. Toho se mi v průběhu dalšího kola povede znovu tvrdě převálčit a opět tentokrát hned za Schwantz-ovkouútočím opět na Míru T.. Ve výjezdu z pravé do kopce se mi zdá, že motor na trojku netáhne a tak mrknu na otáčkoměr a řadím = ale zase blbě (ještě jsem si nezvykl na regresní řazení) – čtyřka samozřejmě netáhne už vůbec a Martin L. jde opět přede mne.

Mezitím v zápalu boje dotahujeme Michala P.. Následuje opět o něco tvrdší souboj s Martinem T.., který svoji kůži nedává zadarmo a získat jeho skalp je těžší a těžší. Znovu se nakonec dostávám na záda Miry T., který již pomalu útočí na Michala P..Jedeme stadion — do levé kluci přede mnou Michal a Mira nasazují v souboji špatně stopu. Okamžitě zatlačím a ve výjezdu topím pod kotlem s tím, že dostanu oba najednou, Jenže v zápalu boje topím příliš brzy, ve výjezdu neudržím motorku na asfaltu a vyjíždím do trávy. Velkým obloukem se vracím za stálého kroucení plynem střídavě on-off, aby zadní pneumatika na mokré trávě alespoň trochu zabírala. Byl to takový fofr, že se přede mne nedostal ani Martin L. (Ozzy)! Sice mi po závodě vyčinil, že jsem se mu prvý vrátil přímo před něho pod kolo. Hmm — „ a cos Marťas čekal, když jsem se nevešel? Že pojedu na kapučíno  do Macochy…?!!“

Díky výletu do trávy se mi Míra s Michalem utrhli. Rvu se dále – na dálku vidím, jak Míra překonává Michala a začíná se nám vzdalovat. Blíží se konec závodu. Dotahuji se do kontaktní vzdálenosti k Michalovi. Do konce zbývají 2 kola. Michal jede dobře – hledám, co na něho vymyslím. Poslední kolo / poslední šance! Nalétáváme do Schwantz-ovky. Za zatáčkou tvrdě nastupuji / na brzdách do první levé se dostávám vedle Michala na vnitřek=zatáčka je moje. Zapírám se do levé stupačky, abych dostal nohu na řadící páku k podřazení, jenže —— podrážka bot Spidi XPD, které mne věrně doprovází celých závodních 10 let — sklouzává po mokré stupačce do prázdna a já již podruhé v tomto závodě nalétávám vedle soupeře vnitřní stopou s odlehčeným motorem.

Nyní dokonce S EFEKTNĚ VYVĚŠENOU NOŽIČKOU! Jak mi sklouzla nedopatřením noha ze stupačky.

Akorát, že nechtěně – ovšem na to se historie neptá :D! Dostávám se takto velmi tvrdě před Michala a dokonce se mi povede vykroužit levou zatáčku překvapivě dobře, malým poloměrem === také díky nechtěné NOŽIČCE-TYKADKU. Ono to fakt funguje! Ovšem motor díky nepovedenému podřazení nemá otáčky a tím ani tah. Michal, který už také není žádné ořezávátko, mi tak předjetí okamžitě při nájezdu do pravé vrátí. Zbývá kopec a poslední levá + pravá do cíle, kde už se nic zásadního nestane.

Šachovnici protíná Míra T. po strhující mokré jízdě jako první, Michal P. uhájil „o přezky podvazků“ druhé, a konečně moje „splašená“ maličkost jako třetí.

Je po závodech. Byla to parádní bitva jak břitva. Dokonce fotograf – od konce stadionu – mi po závodě se  vzrušením v očích hlásil, že snad zachytil dokonce i tu mojí nožičku. Zbývá příjemná ceremoniální část = jóóó!!!  Také ostatní členové teamu BR absolvovali parádní souboje a obsadili bodová umístění. Také Lukáš S. – jehož motorku jsem v tomto závodě potrápil – si odváží pěkný nášup 10-ti bodů.

Pak už jen sbalit a vyrazit. Ještě se s Jirkou a Kubou s Markét domlouváme, že dáme cestou něco teplého k jídlu. Trochu nás zdrží kluk klikař od Kladna, který včera na pit line se svojí CBR 6RR důkladně namazal trať a přitom nezabil motor. Uvolnila se mu motorka na vleku už v Ostrovačicích. Tak mu pomůžeme a nakonec jedeme na jídlo do zdejšího stylového motorestu – dokonce čtyři „výpravy“.

Následuje cesta domů ve zprvu nevlídném, ale lepšícím se počasí. Myšlenky už se pomalu vrací do reality = čeká mne nyní již nevyhnutelné půlení motoru a oprava neúnosného stavu převodovky.