MTB Expedice Ukrajina 2009 – cesta do Karpat a na Krym – 6. díl

Šestý den objíždíme Karpaty pro jistoti ještě severní stranou na západ, abychom náhodou o něco nepřisli. Projíždíme podhorskými vesničkami, krajinou ne nepodobnou té v Podkrkonoší, nebo Orlických horách.

…zpět na 1. díl
…zpět na .2 díl
…zpět na .3 díl
…zpět na .4 díl
…zpět na .5 díl

Brain Racing MTB Expedition Ukraine 2009

Cesta Brain Racing MTB Expedition Ukraine 2009 vedla přes Vorochtu, lyžařské centrum ukrajinských Karpat. Nedaleko odsud v blízkosti obce Jaremča má svoji dáču i bývalý prezodent Viktor Janukovič. Ano, je to ten s tím divným obličejem.

Brain Racing MTB Expedition Ukraine 2009 - Křivopilské sedlo

Brain Racing MTB Expedition Ukraine 2009 – Křivopilské sedlo

Brain Racing MTB Expedition Ukraine 2009 - přechod Karpat byl náročný

Přechod Karpat po Černohorském hřebeni s 30 kg naloženými biky byl docela náročný, ale především jsme v kopcích byli nuceni oželet hygienu. Okolo naší cesty všude tekl potok, kde netekl bylo vše slušně nakloněné, což pro pohodlný spánek zrovna nevyzývalo. S končícím dnem přichází potřeba nakoupit nějaký proviant na večer a na snídani. Díky tomu dostáváme příležitost strávit noc v prachovém peří a páchat kvalitní hygienu.

Brain Racing MTB Expedition Ukraine 2009 - domácí kostel

Ujmula se nás šikvoná paní učitelka. Její pán je zaměstnaný u místní pravoslavné církve jako pop. Myslím, že v Čechách by se mu říkalo farář. Ovšem pán pracuje v Oděsse. Domů jezdí jednou za dva týdny. A jak se jim žije? Ale jo, dobrý, muž jezdí pravidelně domů, já pracuju ve škole a vedle toho máme ještě dva krámky a ubytování. Máme se dobře.. 🙂 ..jak nás tuta paní nakrmila…do smrti na to nezapomenu…! Domácí tvaroh, domácí sýr, domácí mléko, domácí brambory, domácí uzené, domácí zelenina… Perfektní strava šampiónů! Tady už jsem byl, sem se musím někdy vrátit!

Brain Racing MTB Expedition Ukraine 2009 - luxusní ubytování za přátelské ceny

S paní domu, paní učitelkou v místní škole, prodavačkou, provozní penzionu a manželkou popa

V domě popa, vlastně u paní učitelky jsme strávili nádherno noc v prachovém peří a skvěle si odpočinulil. Další den plánujeme pokračovat směrem na Čerkasy . Podle nálady si rozmyslíme, zda dodržíme původní plán a pojedeme přes Moldávii, nebo z časových důvodů nastoupíme na vlak a zrychlíme přesun na Krym.

Brain Racing MTB Expedition Ukraine 2009 - magazin Natalija

Výtečně odpočatí a posilnění vyrážíme od paní učitelky z domu popa. Po čase oběda nás hlad přivádí k tomuto krámečku, s hrdým názvem Magazín Natalija. Zastavujeme a kupujeme sladkosti a běžné věci na večeři, taky zmrzlnu a další radosti. Sedíme, konzumujeme, až z toho začne padat nehezký letní deštík. Ne extra silný, ale vytrvalý.

Brain Racing MTB Expedition Ukraine 2009 - čekání pod stříškou

Utíkáme se přes silnici pod stříšku, páteční den se chýlí ke konci a letní deštík ne a ne ustat. Trpělivě čekáme, až se ukáže krásná obloha a slunce, a stále nic. Čekáme již 4 hodiny a pomalu se seznamujeme s místními. Seznamujeme se s Igorem, který tu hraje na večerní diskotéce. Práme se, kde se tu dá přespat, a opět přichází pozvání od hodných lidí. Tentokrát budeme nakrmeni a napojeni, že by se za tuto hospitality nemusel stydět ani aristokratický dvůr.

Brain Racing MTB Expedition Ukraine 2009 - host má na Ukrajině dnes mnohem, ale mnohem větší význam, než u nás doma

Hospodář je obrovský sympaťák, vydělává si stavebními pracemi pro bohaté obyvytele Moskvy, a pravidelně se synem jezdí domů. A opět nás krmí domácí paštikou, naprosto luxusní záležitost, dostáváme domácí destilát v množství větším než malém, opět je tu špek, a typický ruský čaj se zavařeninou. Zde domácí malinová, nebo rybízová, naprosto nepřekonatelná!

Brain Racing MTB Expedition Ukraine 2009 - fronta na jízdenky

…a příště si povíme, jaké to je kupovat na Ukrajině jízdenky, nebo podobné radosti pod patronátem státního molocha.