MTB Expedice Taiwan 2013 – Okolo Taiwanu na kole 3

Ten den se Likkas již neobjevil. Konec dne na Taiwanu přichází velice rychle, jsme blízko rovníku, tma tu nastává ráz na ráz a večer se blížil. Bylo nutné pokračovat, abychom se dostali na silnici vedoucí do hor národního parku Tarroko. Platíme, dokupujeme vodu, čaj a sušenky a pokračujeme v jízdě. Za chvíli nás čeká odbočka z hlavní silnice Eastcoast, na kterou odbočíme doprava. Všichni nás straší že na kole je to extrémně náročné, ale prvních 30 – 40 km má být vcelku po rovině. Teprve potom má začít stoupání, kdy na cca 45 km nastoupáte 3000 výškových metrů.

Ukázalo se, že jsme na Likkase čekali hodně dlouho, tma nás zastihla ani ne po 15 km a nezbylo než pokračovat na světlech. Silnice úzká mezi vysokými skalami, vykotlaná od vody, takový hodně hluboký úzký kaňon. Přijíždíme k novému mostu, který je postaven vedle stále stojícího mostu starého. Na konci starého mostu svítí světlo a celé to v dálce působí hodně nezvykle. To samozřejmě přitahuje naši pozornost.

odkazy na reportáže z Brain racing Expedice Taiwan 2013 – Na kole okolo Taiwanu naleznete níže:

Brain racing MTB Expedice Taiwan 2013 1

Brain racing MTB Expedice Taiwan 2013 2

Brain racing MTB Expedice Taiwan 2013 3

Brain racing MTB Expedice Taiwan 2013 Tarroko skalni chram u stareho mostu

Po dojezdu na dohledovou vzdálenost se ukazuje, že světlo vytvářejí svíčky zapálené v chrámu. Již poučeni víme, že v chrámu jsou poutníci vítáni. Tady v Tarroku nás dlouhé kilometry žádné ubytování nečeká. Nahoře, kam se ale dnes již nedostaneme, nás čeká náhorní plošina. Tam se rovné místo na spaní najde, ale tady v soutězce se malý chrám ukazuje jako ideální místo na nocleh. Jdeme ho prozkoumat.

Brain racing MTB Expedice Taiwan 2013 Tarroko kaplička

Ráno nás čeká krásné probuzení, svíčky stále hoří, voda v řece pod námi šumí, idylka. Je čas pokračovat nahoru.

Brain racing MTB Expedice Taiwan 2013 Tarroko

Dnešní ranní rozjížďka sedla krásně Jirkovi, ale Jarda se nějak loudá a vůbec mu to nejde. Naštěstí je kam se dívat. Kaňon podél silbnice je nádherný, ze skal občas letí nějaký kamínek, všude okolo cedule upozorňující na vhodnost použití bezpečnostní helmy. Obzvlášť mě zaujala cedule s nápisem: Doporučujeme neodhazovat odpadky do přírody. A opravdu, nikde se žádné neválí.

Brain racing MTB Expedice Taiwan 2013 Tarroko tea place

Vždycky jsem si přál pít čaj v čajovně přímo v lůnu přírody, s krásným výhledem. Splnilo se mi to v kolébce čaje, na Taiwanu. Taiwanský Oolong je dokonalý nápoj, který milovala například slavná Edit Piaff

Brain racing MTB Expedice Taiwan 2013 Tarroko Tea

Bohužel nás z idylického pití čaje velmi záhy vyhnal tropický horský deštík. T ovšem zavánělo komplikace v postupu na vrchol.

Brain racing MTB Expedice Taiwan 2013 - Taiwan na kole asijska svastika

Brain racing MTB Expedice Taiwan 2013 – Taiwan na kole asijska svastika

Taiwan, ostatně jako celá Asie, je zemí plnou kontrastů. Občas na ostrově uvidíte „podezřelou“ svastiku. Nejdříve jsme mysleli na propagandu, potom nás napadlo, že ty dva blesky označují nebezpečnou elektriku, treba rozvodnou skříň. Podrobný pohled však odhalí, že blesky jsou zaklikacené na opačnou stranu. Přesto ten obrázek vždycky překvapí a vyvolá emoce. Povšimněte si znaku na objektu vpravo od pagody… 🙂

K výjezdu na vrchol Tarroka se nakonec nedostáváme, Duch hor nás tam zdá se nechce a sesílá na nás neprostupnou mrlhu a déšť. Pod teplými prameny, tam kde končí rovinka a začíná stoupání se setkáváme s Tomášem z Hugo One Travel. Dáváme společně jídlo, Tomáš objednává rýži s masem a tři druhy zeleniny a domlouváme se, že ho za pár dní navštívíme v Kasoshiungu. Po jídle obracíme kola směr East Coast a Tomáš, který přijel z vrcholu Tarroko jede s námi.

Ten den trochu rozladěni dojíždíme za tmy do vesnice, kde místní sedí před krámkem venku. Na otázku zda se dá někde koupit něco k jídlu vyskočí kluk a jde něco domluvit. Po chvíli ale přináší luxusní polévkus masem, nudlemi a spoustou zeleniny. My spokojeně večeříme, pomocí slovníku v telefonu s místními komunikujeme a je nám dobře. Je už dost pozdě a tak si jdeme najít nocleh, v čemž nás opět podporuje začínající tropický deštík Aspoň že je teplo.

Brain racing MTB Expedice Taiwan 2013 Taiwan na kole - ráj pod obratnikem raka

Brain racing MTB Expedice Taiwan 2013 Taiwan na kole – ráj pod obratnikem raka

Tady se to stalo, v téhle nádherné tropické krajině. Jirka zastavil na focení. Jarda zastavil na focení… 🙂

Jirka skládá foťák, Jarda ještě fotí, Jirka vyráží.. Jarda smutně kouká, ale utěšuje se, nu což…bude muset počkat. Rychle balí a spěchá za JIrkou, Jirka ale uplně pomalu nejede. Nu což, však on někde zastaví a počká na mě. Chvíli byl jirka ještě o pár zatáček vpředu vidět, ale pak se ztratil. Asi ho už nebavilo se se mnou courat, tak si jede svý a někde na mě počká. Asi po 40 km Jirka stále nikde, ale stále zbývá naděje, že se někde sjedeme, až Jirka zastaví třeba na jídlo… Ráno prohlašoval, že chce jet aspoň 40 km v kuse bez zastavování.

Z pohledu Jirky to vypadalo tak, že v klidu vyrazil.. Jarda za ním, pohoda. Pak zastavil u krámku, na Jardu zavolal, ten mu pokynul, super, ví o mně, za chvíli ho dojedu a pokračujeme standard už spolu.

Jenže Jirka ho už nedojel. Jarda totiž Jirku honil a tahal co mohl…. Výsledkem bylo, že si každý směl užít 3 dny Taiwan na kole v jednom. Každý pojal cestu po svém, zážitky s místními k nezaplacení.

Brain racing MTB Expedice Taiwan 2013 vilova ctvrt

Vlhké klima na Taiwanu ztěžuje schnutí prádla. Naše vyprané věci nechtěly schnout a hrozilo, že začnou páchnout, a narostou jim nožičky. Řešením byla veřejná prádelna se sušičkou v Taidongu.

Brain racing MTB Expedice Taiwan 2013 defekt

Na sklonku dalšího dne Jardu potkal defekt. V nájezdu na most stoupnul do pedálů, zadek začal tak divně tancovat…následný pohled na propadající se zadní kolo odhalil, že obava z defektu je oprávněná. První myšlenka: „..honem zastav, ať se ta duše nepropíchá, nebo už jí nikdy nezalepíš…! Tedy okamžitě na brzdu a stop. Zpátky do vesnice, kde byly na kraji hned dva scooter servisy to bylo asi půl kilometru.

První myšlenka byla: „Přeci se v tom zajebaným zadku nebudu hrabat. Dyť se nemám v čem umejt a támhle je dílna… Jenže dílna je scooterová, co když nebudou mít náhradní duši? A kolo má skoro 30 kg, když to dotlačím, bude duše na maděru. To bych tomusel odnést v ruce.. 🙁 30 kg táhnout půl kiláku v ruce? No to snad ne..sakra..! Herrgott, dyť mám lepení v batůžku! ..ach jo.. no dobře, tak já si to slepím sám. Jak řekli, tak učinili. S velkou neochotou bylo po téměř třičtvrtě hodíně zalepeno. Jenže den se chýlil ke konci, začínalo se stmívat. Bude potřeba najít někde nocleh, ale nejdprve se někde najíst.

Brain racing MTB Expedice Taiwan 2013 aborginská restaurace

Pár kilometrů za mostem mě upoutal baráček se vzhledem českého hostince u cesty. Vjel jsem dovnitř, přivítal mě interiér provoněný exotickým dřevem, nádhera. Nejprve se zdálo, že bude problém si objednat, ale za chviličku přivedli elegantní dívku s výbornou angličitnou, komunikativní přátelskou. Za chviličku už dostávám krásné jídlo, a pozvání na hudební vystoupení, které tu dnes večer budou mít. Beru to jako bonus jízdy sám za sebe, Jirka v nedohlednu a tak rád přijímám možnost poznat místní kulturu na vlastní kůži přímo s místními. V nejlepším expedičním duchu.

Brain racing MTB Expedice Taiwan 2013 raj na zemi

pohybujeme se již hodně dole na jihu, a krajina dostává ráz skutečného subtropického ráje. Takhle nějak si představuji, že to v ráji může vypadat. Moře, loďky, palmy.. a sluníčko.

Brain racing MTB Expedice Taiwan 2013 raj na zemi panorama

širokoúhlý a dokulata zdeformovaný pohled na ráj na zemi Brain racing MTB Expedice Taiwan 2013 raj na zemi panorama

Brain racing MTB Expedice Taiwan 2013 Bike stage south end

Jižní cíp ostrova se nezadržitelně blíží, zde se sjíždí z hlavní silnice na překvapivě úzkou silnici číslo 199. Opuštěná cyklistická stanice je vátanou atrakcí pro turisty k fotografování. Jak říká náš přítel Alan Kong, každý, kdo jede Na kole okolo Taiwanu by měl toto místo navštívit.

Brain racing MTB Expedice Taiwan 2013 jizni cip

tady už to o moc dál na jih nejde… Před námi je nejnádhernější část Taiwanu. Takhle nějak si Středoevropan může představovat ráj na zemi.