FINÁLOVÉ VYVRCHOLENÍ SERIÁLU – Wildmotors Slovakiaring 1. – 2. 10. 2016

FINÁLOVÉ VYVRCHOLENÍ SERIÁLU

WildmotorsSlovakiaring 1. – 2. 10. 2016

Samozřejmě jsou také ostatní těší na závěrečnou bitvu mezi našimi teamy a zvědavost jimi lomcuje :D. Před závodem tahají rozumy. Za Högner Boys bude startovat Richard Čáp. Samozřejmě se ho nějaký dobrák zeptal, jak to Richard vidí? „Za Brain Racing „B“ startuje Franky. To bude náročné, ten je schopen strčit mi to tam, kdykoli a kdekoli ho napadne!“. Jdeme na to! Ještě se s Michalem domlouváme, že kdyby se můj strojem zhoršoval, je zde možnost využití jeho náhradní Suzuki (Jako při prvním závodě počátku této sezóny). Najíždíme a řadíme se na startu.

KM-elektro-logo288-04elektromocek_titulka

Mezi tímto a minulým zúčastněným podnikem byla poměrně dlouhá prodleva – takže zbouchat motor do použitelného stavu neměl být teoreticky žádný problém. Jenže ten čas tak strašně letí! Takže týden před závody jsem vydloubl motor a s bráškou Davida pak společně vyměnili převodovku, vidličky, a když už jsme se takto nabourali do vnitřnost – tak také rovnou – co se nezdálo býti zcela v kondici. Nakonec jsme relativně obratem vrátili motor zpět do rámu. (V mezidobí jsem nutně musel stihnout naše pravidelné setkání přátel silniční jedné stopy Chatoslet 32. a překvapení pořadatele Máry bylo sfárání do uranového dolu v Jáchymově, šup do klece a 600 metrů pod zem – to jen tak na okraj).

Moto Forza moto kapotáže a příslušenství - laminát, karbon, plexi, pěna

Kamarád Kuba R1 přišel v týdnu před podnikem o auto – Ford V6 mu jednoduše bez varování vzplanul a shořel. Mě byla svěřena teamová dodávka Peugeot Boxer na vyzkoušení – čerstvě repasovaná – a tak jsem Kubovi slíbil, že ho vezmu i s ženou. Naloží si věci do vleku a já se pro oba s vlekem v pátek zastavím. Vše klapalo do okamžiku zapojení naloženého přívěsu a zkoušky brzdových světel – následovalo rozmontování vleku, nalezení a zjednání nápravy chyby. S troškou zdržení vyrážíme za pěkného počasí na > 500km směrem na východ. To jsme netušili, že nás čeká > 8 hodin cesty (z toho ¼ obnášející stání v kolonách). Mimochodem – víte proč je každý pátek D1 ucpaná? Protože Pražáci jedou na víkend domů na Moravu! :D.

Motoforza - závodní laminátové kapoty

Sobota 1. 10. 2016 – finálový závod seriálu WM Endurance 2016

Ráno je mlhavé a chladné, ale rychle se vyjasňuje a rodí krásný den. Začíná se jezdit. Dostávám přidělenu skupinu „A“ – tak mám čas na přípravu (A-čka jezdí jako skupina poslední). Na rozkoukání nechávám za zadku šestiletou Dunlopku GP Racer. Při prvních okruzích jsem na jednu stránku potěšen – motorka táhne i v 15 000 ot./1min. a trojka i čtyřka fungují. Ovšem nyní pro změnu pětku nelze dorazit/dotáhnout – je tak v plném záběru nepoužitelná a navíc zůstává řadička na pětku po zařazení viset. No = mám „ukrutnou radost“, že mne čeká znovu vyndat a otevřít motor – vše týkající se převodovky zopakovat. Dochází mi, kde se stala chyba. My sice vyměnili oba stromečky a všechny tři vidličky, ale nechali jsme kulisu a ovládání kulisy od hřídelky řadičky = a to byla hrubá chyba! Ona už příčina předchozí chyby převodovky nastala v ovládání kulisy. Věc mi pak nepřímo potvrdil jeden slovenský kluk s R1, kdy mne odtál ke svému strojku s tím, jestli má převodovku KO? Neměl, ale shodně mu odešlo také „jen“ ovládání kulisy.

Co s blížícím se závodem Endurance? Radíme se s parťákem Michalem. Motorka mi totiž ještě navíc opět ztratila možnost roztočit motor nejvýše do 13 500 ot./1 min. a pak opět kašle a nejede. Rozhodnou časy! I přes tento handicap zajíždíme oba s Michalem 2:18. To sice stačí v kvalifikaci na startovní místo až za první desítkou, ale zase s trochou pokory nutno přiznat, že tak špatné nejsou.

Jak se blíží čas závodu, nervozita v depu by se dala krájet. Aby také ne = první tři teamy v šestistovkách dělí od sebe pouhých 7 bodů, náš team ve vedení má od nejbližšího konkurenta Högner Boys odstup pouze 2 bodů! Ve vzduchu je cítit napětí. Favorizované Högner Boys znervóznily problémy v tréninku. Mě zase zlobila převodovka a kuckající se motor v nejvyšších otáčkách. Při tréninkách se pak povede vysypat Kubovi s R1, který dorazil se mnou. Odváží ho záchranka a vypadá to na otřes mozku, zlomenou klíční kost a možná ještě něco. Jeho žena Markét se samozřejmě o drahouše bojí a tak trochu dost plaší. Havárie Kubajze trochu připomene jiné priority = zdraví a tááák!

Start poslední závod endurance Slovakiaring Wildmotors 2016

!!! Start !!!

Přebíhám trať, nasedám zprava, zdá se mi, že mi vše hrozně dlouho trvá – nežli se motorka pohne! Ale zkušenosti mám, chladnou hlavu také a tak pokračuji strojově v úkonech = motor zavrčí, řadím a vyrážím po boku dvou „zelinářů“ Kawasakiletíme cílovkou. Vidím, že Richard měl vynikající start a jde ihned do vedení. Ke konci cílovky se na motorpřed něho dostávají myslím dva strojky/zřejmě litry, ale do zatáčky je už vše zase jinak. Já se také nekompromisně cpu vpřed a do první zatáčky držím nějaké 5-6 místo – tedy několik míst za Richardem. Taková pozice ale nestačí na naše vítězství – honí se mi hlavou! Musím se dostat za záda Richarda a pak před něho, nebo v krajním případě vést se v závěsu těsně za ním, udržet se a čekat na zaváhání nebo chybu. Tahám za plyn  a pouštím se do větších akci :D. Postupně se tvrdou jízdou dostávám dopředu, až za záda Richarda – nu, a když už jsem v tom, tak rovnou před něho – proč se s tím zbytečně crcat! Richard mi předjetí vrací na konci cílovky na brzdy a tak do toho jdeme znovu. Od této části závodu se ve vedení naší dvojice střídáme prakticky co kolo – v některém i 2x :D! Bitva jak břitva – přesně podle mého gusta!

ZAČALA BITVA O CELKOVÉ PRVENSTVÍ ENDURANCE SSP SERIÁLU WD.

Wildmotors Slovakiaring FINALE Endurance

Nějaké kašlání motoru ve vysokých otáčkách, nebo sekající se kulisa, či nemožnost dořadit pátý rychlostní stupeň — to vše odsunuto jako prkotina. Vždyť právě píšeme tu svojí šmouhu do motocyklové historie :DD! Ale dost múzy – není čas, je nutné opět útočit na Richarda. Dojíždíme společně kolaře – nacpu se ultimativně do zatáčky vnitřní stopou, dám najednou Richarda i dva kolaře a jsem fuč. Richard je ale stejně potrefený jedinec, kterému jde nyní obrazně také o všechno, za chvíli mi vrčí za uchem. Přeháním snahu se mu vzdálit, přes třetí horizont držím příliš dlouho plyn, dobrzdit se o 0,25 vteřiny delší držení plného tahu stroje už nedá a motorka se mi rozhází. Nakonec se do zatáčky ještě vejdu, ale velkým obloukem. Richard profrčí přede mne a nezbývá vymyslet další útok. Uplynulo prvních 45 minut závodu (na 3 hodiny). Blížíkonec paliva říkám si, že už by měl také Richard uvažovat o střídání a on furt né a né sjíždět. Nakonec již na blikající červenou dávám tři kola a sjíždím ke střídání. Richard ještě pokračuje – ty novější modely Honda žerou méně oproti mému (průtokovému ohřívači benzinu).

Po vystřídání si na chvíli sednu. Jsem celkem servaný, že bych v první chvíli snad už ani dále jet nechtěl. Naštěstí mne tyto stavy potkávají málokdy, a když tak nakrátko. Následuje prvořadá údržba strojku, palivo, pneumatiky, celková kontrola. Pak repase také tělesné schránky – pití a něco na zub. Přiblížil se čas střídání a už přibíhá Evina, že Michal mával a v příštím kole budeme střídat.

Endurance finale Slovakiaring 2016 Wildmotors

Znovu se zapojuji do boje. Po polovině závodu se stále střídáme ve vedení s H. Boys. Tahám za plyn a jedu tvrdou ultimativní jízdu s cílem vidět červenou (H. Boys) a dostat červenou za sebe! Snaha být rychlejší znamená také co nejrychleji překonávat pomalejší soupeře. V tomto nasazení přiletím na II. horizontu zezadu k Filipu Š.- Kawasaki / jdu do něho na brzdy / pak ve dvojité pravé dávám další dva soupeře a ve výjezdu ještě nepatrně zaváhám, ale nakonec vezmu i čtvrtého Martina „Ozzyho“způsobem vyjetí vpravo na obrubník a z pravého obrubníku klopíc do levé. Později mi chechtající se Filip povídal, že to bylo pěkně depresívní předjetí. Oni jedou ve čtyřech palici a soupeří mezi sebou několik kol a najednou přiletí žlutá vosa/prokličkuje mezi nimi a zmizí :D!Ozzy zase později přiznal, že si málem ustříkl, když si najel vpravo až k obrubníku / začal točit vlevo a najednou – jako by z trávy – letí žlutá vosa, lízne to těsně okolo a mizí :D.Stále se snažím zvyšovat tempo, až se mi povede v levé obráceně klopené zatáčce před třetím horizontem utrhnout při průletu obě kola současně. Kola naštěstí zůstanou za sebou ve stopě – a na opětovně chycení gripu stačí jen pohyb řídítky – bez ubrání. Pokračuje jízda, kdy absenci tažné síly doháním zběsilou jízdou.

Nasazení se vyplácí! Postupně jsem zezadu dojel a udolal dva „červené“ stroje i jezdce         H.Boys. Bylo tak zřejmé překonání stroje H. B. jak kategorie SBK, tak SSP – ve druhé polovině jízdy bylo možno předpokládat, že jsme se ujali vedení. S vědomím, že při udržení této pozice zvítězíme v celém seriálu, se pak jede ještě lépe a užívám si času stráveného na trati. Až mi pak mrzí končící zásoba paliva a blikající červená kontrolka paliva, která je neoblomná a vyhání mne střídat.

Přišla řada na Michala a ten vyráží do poslední čtvrté čtvrtiny závodu. Připravím strojek a jdu se mrknout, jak to vypadá na monitoru. Již před sjezdem k vystřídání jsem na trati z „dlouhé chvíle“ 😀 trochu kalkuloval a dalo se předpokládat dosažení náskoku cca 20-ti vteřin na team H. B.. Po sjezdu ale Rudánek hlásil náskok celého jednoho kola = což by bylo 2,5 minuty a to se mi nějak nezdá?! Ale skutečně – náš team s Michalem (Brain Racing „B“) vede náš vzájemný souboj, Pelech Racing Teamjsou za námi o necelé 2 minuty a teprve za nimi hlavní konkurenceHögnerBoys. Později zjišťujeme, že jezdec H. B. měl pád. Strojek jim zůstal naštěstí pojízdný, jezdec nezraněn – strojek tak ihned sebral a pokračoval. Blíží se konec závodu – dle monitoru bliká u všech třech našich soupeřících teamů zelená šipka = všichni tři jezdci v závěru zrychlují.

Máme tu cílovou šachovnici! Jsme prvnííí – respektive druzí v závodě – první místo urvali závodníci v teamu s Pierem Kopa. Třetí místo v závodě urval Pelech Racing Team a teprve na čtvrtém fleku team HögnerBoys.

Po velmi vyrovnané sezóně, i tohoto závěrečného podniku, jsme s Michalem dokázali splnit náš cíl —pokusit se zvítězit. A je to tady!

Jsme vítězové letošního seriálu WildmotorsEndurace SSP 2016!

Supééér :D!!!

Po závodě konečně zbývá trocha času více si pohovořit v depu s kamarády a soupeři v jedné osobě. Sdělujeme si zážitky, až do pozdních nočních hodin. Richard z H. B. byl opět dotázán jaký byl start a první čtvrtina závodu v souboji se mnou: „Na počátku jsem měl obavu z tvrdého souboje s Frankym, že mi to tam strčí, kdykoli to jen trochu půjde – nebo i když to nepůjde“. No a co? „No – tak přesně tak to bylo = kdykoli mohl tak mi to tam strčil! Ale já mu nezůstal nic dlužen“ :DDD!

Endurance finale Slovakiaring 2016 Wildmotors

Večer ještě sjedu půjčenou Rudánkovo limuzínou Škoda Citigodo nemocnice v Dunajské Stredě  pro Markétu, která šéfovala Kubovo zranění také v nemocnici.

Neděle 2. 10. 2016 – finálový závod seriálu jednotlivců WM 2016

Od časného rána vyšívám na strojku. Chybu v převodovce zde neodstraním, ale alespoň zbavit se kašlání motoru při vysokých otáčkách. Ještě včera večer jsme s Jardou B. provedli diagnostiku (vymazání chybových hlášení). Nemělo by se jednat o elektronickou závadu. Mimoto jsem ještě večer stihl mezi posezením a povídáním také prohodil snímač polohy vačkového hřídele. Nyní od rána kapoty dolů, nádrž dolů, palivovou pumpu ven z nádrže. Konečně finále – rozebrat palivovou pumpu na prvočinitele. Vyčistit, vyfoukat znovu sesadit a pak vše znovu zpět. Zkouška a znovu diagnostika = mělo by být vše OK.

Endurance finale Slovakiaring 2016 (3)

První seznamovací trénink díky montování strojku vynechávám, stíhám až druhý – již kvalifikační. Motorka asi dvě kola točí „patnráctky“, ale pak začíná znovu nad 13 000 ot./min. opět kašlat. Při nájezdu do cílové troj-zatáčky předjíždím Petera na Kawasaki (kamaráda a soupeře z minulosti – MS Cup) — ve výjezdu naplno na cílovou rovinku se mi v rámci Marphyo pravidla spojila chyba převodovky (5-rychlostního stupně), a vynechávání motoru. Peter pak přišel po rozjížďce a povídá – „Čo jsi to tam na nájezdu na cílovku stváral? Malemsom do Teba narazil“. Stav motorky není únosný startu v krátkém závodě jednotlivců. Ohrožoval bych zbytečně sebe i ostatní, neboť v krátkém závodě se jede v chumlu kolo na kolo a neočekávaný výpadek tahu motoru může znamenat náraz jezdce zezadu a následně valnou hromadu jezdeckého pole.

Endurance finale Slovakiaring 2016 (9)

V tomto rozpoložení sám sobe přiznávám, že účast v závodě se strojem v takovém stavu by bylo bláznovství. Naštěstí je tu kamarád Michal, jeho náhradní Suzuki a v naší partě téměř samozřejmá nabídka zapůjčení (dotankuj si a vyzkoušej). Nejsem zrovna rád, že si mám opět půjčovat stroj, ale zase jde mi o celkové vítězství. To pak stavovská hrdost musí trochu stranou :D.Druhou kvalifikaci absolvuji již na Suzuki. Vůbec mi nevyhovuje nastavení tlumení Suzuki. Motorka se mi ve výjezdech kymácí, nesedí a při plném nasazení by mi shodila. Po jízdě mi pomůže Martin „Polly“ narychlo tlumení trochu vylepšit. Chování se o něco vylepšuje, ale odezva je stále taková mdlá. Každopádně jinak motorka funguje – a to je nejpodstatnější. Blíží se čas startu – současně se začíná zatahovat obloha. Radar ale říká, že pršet bude až po závodech. V kvalifikaci se mi podařilo získat postavení ještě v první řadě na roštu (poslední vpravo). Přede mnou se kvalifikoval Michal (na jehož náhradním strojku startuji), také Richard Č. a ještě někdo další myslím Karel B. „ChupaChups“. Zahřívací kolo za námi – už svítí světla…..

Start Endurance finale Slovakiaring 2016 Hognerboys

!!!START!!!

V první fázi startu jsem na půjčené Suzuki na rozjezd trochu pomalejší, ale jakmile nechám koně Suzuki pořádněnadechnou´t v obrátkách, jde Suzuki opět na ztracenou pozici. Po první zatáčce držím bramborovou pozici. Ale já chci jet „na medaili“! Tlačím se dopředu a po prvním kole se dostávám na pódiové umístění. Snažím se dotáhnout vedoucí dvojici Richard Č. a Karel B. Nemám Suzuki ještě pořádně „v ruce“, přesto se snažím dostat z ní co možná nejvíc. Tempo kluků na čelese mi ale nedaří udržet – Ti se pomalu vzdalují.

Následuje řada nudných okruhů, kdy není co a s kým provádět. Všímám se, že se za mnou drží teamový druh Michal = takže jeho dvě motorky honí jedna druhou :D! Mám čas během jízdy přemýšlet a kalkulovat. Udržet toto pořadí mi bohatě stačí na vítězství v seriálu – klidně mohu dojet i hůř. To zase Michalovi by se pár bodů navíc hodilo,….že bychom ještě spolu a pro diváky „udělali závod“…?! A jak si tak přemýšlím, polevím v pozornosti, za třetím horizontem podržím déle plyn a jsem „dlouhej“. Toho ihned využívá Michal a dostává se přede mne. Hurááá, je opět s kým závodit :D! Letíme s Michalem za sebou cílovkou kolo na kolo. Za prvním horizontem v dlouhé rychlé pravé přidávám hodně brzy plný plyn, sice mne to vynese až na obrubník, ale dosáhl jsem s kynklající se Suzuki rychlejšího výjezdu – nežli Michal na Hondě. Záměrně se natlačím natěsno vedle Michala a ve 250km/h se sunu okolo něho velmi pomalu dopředu, kdy oba zalehnutí držíme plný plyn. Na úrovni Michala mu strkám hlavu k nádrži a dělám na něho grimasy a šprťouchlata :DD, když se pomalu sunu před něho.

Hned mi přišla na mysl jedna škodolibost, kterou vyprávěl František Šťastný. Sáhnout nadrzovku vedle, vypnout zapalování a odhodit klíček. To si tehdy před lety měl někdo z jeho kamarádů dělat z Františka šprťouchlata, protože seděl jako spolujezdec v loďce (sidecaru). A tak mu na křižovatce vytáhl klíček a hodil obloukem na náplavku Vltavy (Praze). Tehdy všichni společně jeli někam snad na svatbu :D!

Překonávám Michala a řehtám se do přílby z pěkného souboje, že z toho znovu nedobrzdím a jsem opět „dlouhej“ a Michal jde opět dopředu. Prokousáváme se ke třetímu horizontu, který mi většinou vychází (do doby přehřátí brzd). Za třetím horizontem troubím k útoku, točím tvrdě levou ostrou a ….utrhávám/ztrácím se Suzuki grip obou kol. Povede mi smýkající kola dostat do gripu, ale bylo mi strojkem rázně připomenuto, že to už přeháním. Trochu se uklidňuji a náskok Michala doháním v sestavě zatáček vedoucích na cílovku.

Naštěstí už je tady šachovnice. Ve finálním hodnocení závodu se nakonec dostáváme na bedýnku s Michalem oba, respektive všichni tři. Zvítězil famózně jedoucí Richard Č., za ním Michal a trojici uzavírala moje maličkost.

Pěkná práce divočáci!

Endurance finale Slovakiaring 2016

Ani tyto souboje přeci nelze předem nevzdat! Ihned realizuji okamžitý nápad – odjišťuji si ještě před vyhlášením lahev bublinek zbylou ze Senior Trophy :D! A finálně po povolání na stupínek nejvyšší kráčím připraven = nedám a nedám svoji kůži lacino ani v tomto souboji bublinek :DDD!

Krásné okamžiky pomalu končí – je po sezóně / po závodech /euforie pomalu odchází. Vracíme se k realitě. Sbalit, umýt zatlačit slzu do koutku oka a rozloučit se.

My a Markét se ještě stavujeme v nemocnici Dunajské Stredy za Kubou. Vypadá docela dobitý – na to, že ho chtěla Markét vláčet v třímístné dodávce > 500km. Také Kuba přiznává, že by to v tomto stavu nedal. Ač nerad – musím kamaráda Kubu pro tentokráte tady nechat. Na druhou stranu z mého pohledu vypadá tato nemocnice na velmi slušné úrovni. Sestřičky mladé a krásné kočky (už asi vím, proč chtěla Markét toho Kubu vláčet za každou cenu domů :DD!). Jen jedna úsměvná věc – pro mne narozeného v Československu – mladé sestřičky už nerozumí mojí češtině a tak na ně musím mluvit slovensky. Pro nás starší je to skoro úsměvné – pro nás se oba jazyky překrývají.

Už v době vyhlášení výsledků spadne pár kapek deště a ten nás dále doprovází cestou domů – a abychom se s Markét nenudili = někde u Velkého Meziříčí mi na dodávce upadávástěrač.